zaterdag 8 maart 2014

Sabon Al-Baldi ( Zwarte Zeep )



Via de site www.islamproducten.nl heb ik deze zeep genaamd “zwarte zeep” oftewel in het arabisch Sabon Al-Baldi gekocht.

De zeep zit in een potje (300gram). De zeep zelf is vloeibaar, plakkerig en het ziet er pudding achtig uit. Ook de kleur van de zeep is veel donkerder dan normale zepen wat we hier in Nederland gewend zijn. De zeep is natuurlijk niet te vergelijken als normale zeepjes. De zeep gebruik je voor het douchen, maar kan ook zeker gebruikt worden als dagelijks routine voor het reinigen van je gezicht. Prijs: € 3,50



Wat belooft de zeep?Sabon Al-Baldi verwijderd dode huidcellen en geeft een schone en zachte huid. De zeep zelf is ook 100% natuurlijk en is op olijfolie vervaardigd. 


Dit heb je nodig:Natuurlijk heb je ook een Marokkaans washandje nodig om je huid na het aanbrengen van de Sabon te scrubben.
Hoe gebruik je het?1. Je huid bevochtigen met lauw water
2. Klein beetje sabon uit het potje pakken en het op je gezicht/lichaam inmasseren.
3. Daarna spoel je het goed af.
4. Huid: Daarna scrub je je lichaam met het marokkaanse washandje. En erna weer goed je lichaam reinigen. Als laatste zou je een crempje of huidolie kunnen gebruiken om je lichaam te hydrateren:)

Gezicht: Wat je kunt doen is het gezicht ook een beetje scrubben, maar dat is een heel gedoe als je ‘s morgens vroeg geen tijd hebt en naar school/werk moet, dus je kan het beste ook gewoon je gezicht afdrogen, en een dag/nachtcrème gebruiken als finishing touch!

Dit product is een echte aanrader!!!!! Helaas heb ik het product nergens kunnen vinden in cosmeticawinkeltjes dus heb ik het online gekocht. Je kan de Sabon Al-Baldi  kopen via deze sites:
www.islamproducten.nl
www.islambazar.nl



3 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Zwarte zeep is nog niet heel bekend in Nederland, maar het word ook wel black african soap genoemd. Ik bestel de mijne altijd bij www.weallloveit.nl, alleen dan van het merk morrocan natural. De zeep is vloeibaar en zit in een grote fles en heeft de geur van lemon grass

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. he wat een leuke site joh! Wel lekker dat het met een geurtje is, want de sabon el baldi die ik gekocht hebt is echt pure zwarte zeep. Ik heb hem van een andere site besteld, want ik ga wel eens vaker op vakantie naar Marokko en dan weet ik wel gelijk welke merk ik moet pakken en toevallig hadden ze dezelfde merk te koop in de online shop waar ik hem vandaan heb!

      Verwijderen
  2. een tip, probeer de zwarte zeep uit van http://moroccangarden.nl/product-categorie/hammam/

    BeantwoordenVerwijderen