dinsdag 29 juli 2014

DIY Fenegriek masker

Fenegriek? Whut? Wat is dat nou?
Nou, Fenegriek is een plant wat ook wel "Grieks hooi" word genoemd. De plant komt uit Mesopotamië. Fenegriek is rijk aan ijzer en koper. Verder heeft het onstekingswerende eigenschappen en bevordert het de galproductie. Fenegriek is verkrijgbaar bij Indische winkels of waar ik hem vandaan gehaald heb en dat is bij een islamitische winkel.

Fenegriek kan inwendig en uitwendig gebruikt worden.

Voordelen inwendig:
- Bevordert de eetlust (perfect voor de meiden die willen bijkomen)
- Verlaagt de bloedsuiker en chloresterolspiegel
- Vermindert menstruatiepijn + bevalling

Voordelen uitwendig:
- Vermindert steenpuisten
- Vermindert ontstekingen van de huid
- Bevordert de haargroei
- Herstelt beschadigd haar en versterkt het haar

Ik heb van mijn fenegriek poeder een masker gemaakt (ofcourse)!:)

Dit zijn de ingrediënten die ik hiervoor gebruikt heb:



- 1 ei
- 1 theelepel Fenegriek poeder
- 1 kommetje
- 1 lepeltje

Voor dit masker gebruik je alleen de eigeel. We gebruiken de eigeel, omdat het veel proteïnen bevat en omdat het een samentrekkende eigenschap heeft op je huid. Je mengt de eigeel samen met een theelepel Fenegriek poeder en mengt dit samen tot een papje!


Ja, ik weet het, het ziet er enorm vies uit en het stinkt, maar hé.. alles voor een glad en zuiver huidje!!


Breng dit papje aan op je gezicht en laat het 2 uur lang inwerken. Het mag natuurlijk ook korter, wat jij fijn vind. Je merkt al gelijk na een half uur, misschien wel korter, dat je masker hard is geworden. Ook kan je je gezicht niet goed bewegen dankzij het eigeel. Wanneer je denkt dat het masker lang genoeg op je huid zit, kan je het wegspoelen met lauwwarm water. Mijn tante van Marokko gebruikte dit masker ook ELKE DAG en liet het uren lang op haar gezicht! Ze heeft geen enkel puistje op haar huid, dus zeker proberen ladies!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten