dinsdag 17 juni 2014

Review: Action koude wax strips

Ik heb altijd wel wax strips willen gebruiken, maar ik heb het altijd eng gevonden, omdat ik hoor dat het hartstikke veel pijn doet. Ik gebruik voor het ontharen van mijn benen gewoon lekker easy en pijnloos een scheermesje. Vooral nu het weer lekker warm weer is, moeten je benen er goed, glad en verzorgt uitzien.

Ik heb deze week de koude wax strips gekocht van de Action. Deze wilde ik eens uitproberen, maar omdat ik een scheermesje gebruik vond ik het eigenlijk niet zo nodig, maar ik was toch benieuwd naar een alternatief, dus heb ik ze toch gekocht. Ze kosten trouwens maar € 1,80 (als ik het goed heb).


Het pakje bevat 24 koude was strips wat echt bedoeld is voor de gevoelige huid. Het pakje bestaat uit grote wax strips, wat bestemd is voor de benen en armen, en kleinere wax strips wat bestemd is voor de bikinilijn, wenkbrauwen en snor. Ook bevat het pakje drie nabehandelingsdoekjes om het overgebleven wax en haartjes te verwijderen en je huid te hydrateren en te kalmeren.


Hoe te gebruiken:

Je zorgt ervoor dat je huid schoon en droog is van oliën en crèmes. Voor een doeltreffende ontharing moeten de haartjes 2-5 mm lang zijn.

Voordat je je huid begint te waxen zorg je ervoor dat je de strip 30 seconden opwarmt tussen je handen. Daarna trek je de 2 strips langzaam van elkaar. Plaats de strip op je huid en wrijf ongeveer 10 seconden meerdere keren in de haargroeirichting. Houd de huid goed strak om de pijn iets te verzachten en trek direct de strip HEEL SNEL terug tegen de haargroeirichting in.

Na het gebruiken van de strips verwijder je eventuele waxrestjes of haartjes met de nabehandelingsdoekjes of met een schoon wattenschijfje of doekje met (baby) olie. Gebruik geen zeep of alcohol, want dat kan je huid irriteren.


De strips zijn me goed bevallen. Alleen kan ik echt niet tegen de pijn, dus hou ik het liever op de scheermesjes. Ik kreeg helaas uitslag na het gebruiken van de strips, en het prikte de hele tijd, ook nadat ik de nabehandelingsdoekjes gebruikt hebt. Wel had ik mooi resultaat. Voor de rest deden de strips hun werk, en verwijderde ze de haartjes!:)


Voor de mensen die wel tegen pijn kunnen is dit echt een perfecte en goedkope manier om je benen/armen mooi glad en ready for summer te maken!:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten