zaterdag 12 april 2014

Kruidvat Amandelolie

Kruidvat heeft een eigen verzorgingslijn! De lijn bestaat uit bruine potjes met "Anno 1975" erop. De potjes zien eruit als medicijnen vind ik, niet echt mooi.Wel ben ik een enorme fan van het arbikozen scrubcreme! En vandaag heb ik amandelolie gekocht. Omdat de oliën erg populair zijn in de beauty wereld, en dan heb ik het over oliën als kokosolie, palmolie en arganolie, wilde ik de amandelolie eens heel graag uitproberen.



De voordelen van amandelolie:
Amandelolie is rijk aan onverzadigde vetzuren, proteïne, carbohydraten, vitamines A en B en de mineralen calcium, ijzer, kalium, magnesium, natrium, fosfor en zwavel. Het is een verzachtende olie, waar vooral droge en rijpe huidjes baat bij hebben, die het vochtgehalte reguleert en huidirritaties vermindert. 


Amandelolie trekt snel je huid in, wat erg fijn is. De amandelolie kan je niet alleen voor je gezicht gebruiken maar ook zeker voor je lichaam. Er staat bij ingrediënten: Prunis Dulcis oil. Dat betekent dat de olie 100% echte amandelolie is. Als dat zo is, kan je de amandelolie ook voor je haren gebruiken, maar dat durf ik niet en dat raad ik jullie ook niet aan, omdat deze amandelolie van de Kruidvat uit een huidverzorgingslijn komt.
De Amandolie is ook leuk voor een DIY als huidscrub of maskertje! Meng 5 lepels suiker, een lepel amandelolie en een lepel honing  en je hebt een verzorgend en hydraterend maskertje/scrub! Handig toch?:)
De amandelolie is verkrijgbaar bij de kruidvat voor maar € 2,95!  Spotgoedkoop, en het is het zeker waard!


1 opmerking:

  1. Tegenwoordig heet het Huidolie Amandel. Het is geen 100% zuivere amandelolie meer, maar er zit van alles en nog wat in.
    Let dus goed op!

    BeantwoordenVerwijderen