vrijdag 30 mei 2014

DIY: Kurkuma masker voor een gezonde en acne-vrije huid!

Deze week heb ik een grote bestelling gedaan bij: http://helmut-ziller.de/OrganicBodyCare/Home.html. Ik zit thuis met lekker veel boters, oliën en poedermaskers (YAY!). Vandaag heb ik de kurkuma poeder gebruikt als masker! Deze is natuurlijk ook verkrijgbaar in de supermarkt.

Kurkuma is een kruid wat gemaakt word van de wortelplant, geelwortel. Deze wordt vaak gebruikt in de Aziatische keuken. Kurkuma is herkenbaar aan de oranjegele kleur en het ruikt erg kruiderig en bitter!

Kurkuma? Op je gezicht? JA! dat kan. Mijn ouders zijn van Marokkaanse afkomst en mijn moeder gooit altijd wel een lepeltje kurkuma in de tajine. Heerlijk is dat! Maar kurkuma kan ook extern gebruikt worden. Kurkuma pasta kan droge huid herstellen, veroudering tegengaan, en huidaandoeningen als eczeem en acne tegengaan. Ook helpt het littekens te vervagen.


Voor de kurkuma masker heb ik gebruikt:
- een halve lepel kurkuma
- een halve lepel honing
- een halve lepel melk

Het is heel erg makkelijk om dit masker te maken. De 3 ingrediënten meng je samen tot een pasta!


Breng daarna de kurkuma masker aan op je gezicht en laat het 15 tot 20 minuten inwerken, tot het masker een beetje hard is geworden. De masker mag ook onder je ogen worden aangebracht, zonder dat je ogen geïrriteerd raken. Dit omdat kurkuma ook donkere kringen tegengaat!


Vervolgens de masker wegspoelen met lauw water en hallo mooie, zachte en stralende huid! Mijn huid voelt echt heel glad en fris aan. Ik ga dit maskertje zeker weten vaker gebruiken!! Hopelijk jij ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten