zondag 11 mei 2014

DIY: T-shirt bedrukken met transferpapier!


Ooit wel eens je eigen shirt willen ontwerpen? Dan is dit een goed alternatief! Met transferpapier kan je je shirt omtoveren naar je eigen ontwerp. Je kan van alles op je t-shirt bedrukken!

Wat heb je nodig hiervoor:
- Een t shirt (voorkeur: wit)
- Transferpapier
- Schaar
- Bakpapier
- Strijkijzer

Transferpapier is verkrijgbaar bij de Bruna of Hema voor ongeveer 6 euros. Er zitten 6 vellen in, dus je kan 6 figuren printen! Heb je thuis geen basic shirt en wil je niet zo veel geld uitgeven, geen zorgen! Bij de Zeeman of Takko verkopen ze t-shirts vanaf 3 euros. Spotgoedkoop!


Hoe te beginnen:

Zoek een plaatje uit die je op je t-shirt wilt hebben en zorg ervoor dat je het plaatje op spiegelbeeld hebt. Ik vind het plaatje Parental Advisory leuk hihi:) Print dit plaatje daarna uit op transferpapier.

Wanneer je het uitprint zorg je ervoor dat je het plaatje uitknip. Het plaatje moet een rand hebben van ongeveer 2 mm, maar hoe dunner hoe beter. Dit is zo omdat, wanneer je het plaatje op je t shirt bedrukt, je geen witte rand ziet op je shirt! Dat ziet er natuurlijk mooier uit. Ik heb de t-shirt gekocht bij de Zeeman. 2 witte t-shirts voor maar 3 euros!


Leg het ontwerp met de afbeelding op de stof waar je het wilt hebben! Dek het daarna af met een vel bakpapier.


Maak daarna draaiende bewegingen met de strijkijzer. Doe dit krachtig en 1 minuut lang.


Wanneer je ziet dat de transferpapier goed plakt aan je t-shirt, laat je het even goed afkoelen. Haal daarna voorzichtig de transferpapier van je t-shirt af. En klaar is je t-shirt!:)


Zoals je ziet, heb ik gelijk 2 ontwerpen gemaakt. De Nirvana is helaas niet zo duidelijk, en dit komt omdat het een donkere t-shirt is. Dat pakt hij blijkbaar niet zo goed. Op een witte t-shirt wel!:) Ik ben wel erg tevreden met de witte t-shirt. Alleen vind ik het model van de t-shirt zelf niet zo leuk, dus heb ik daar een tanktop van gemaakt!:) Ik ben er helemaal blij mee en vooral heel tevreden met het resultaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten