dinsdag 13 mei 2014

Homemade: Kaneel & Pepermunt Lotion Bars


Lotion Bars zijn altijd heerlijk! Wie niet weet wat lotion bars zijn.. Lotion Bars zijn eigenlijk een lotion/massagebar voor je lichaam, maar dan in een harde vorm en niet vloeibaar. Ik heb de inspiratie vandaan gehaald bij Lush. Zij verkopen ook lotion/massagebars, dus leek het me leuk om zelf een aantal te maken.

Wat heb je hiervoor nodig:


- Bijenwas 80 gr
- Vitamine E 5 stuks
- Amandelolie 100 gr
- Castorolie 20 gr
- Pepermunt olie 10 tot 15 druppels

Wat je echt voor de lotion bars moet hebben is bijenwas. Bijenwas kan je kopen in de dichtstbijzijnde natuurwinkel bij jou in de buurt! De oliën mag jij zelf voor kiezen. Je kan voor het maken van de lotion bars ook sheabutter, cacaobutter, of kokosolie gebruiken. Wat jij het lekkerst vind! Natuurlijk kan je zelf ook kiezen wat voor parfumolie je hiervoor wilt gebruiken. Ik heb gekozen voor pepermunt olie.

Hoe maak je ze:

- Begin met het snijden van de bijenwas. Voor ongeveer 6 lotion bars heb je 80 gr bijenwas nodig. Om de bijenwas te snijden heb je een vlijm scherpe mes nodig. Lukt het snijden niet zo makkelijk, leg de mes onder de kraan, en warm de mes op. Dit maakt het snijden van de bijenwas wat makkelijker. Zet een pan met water op de kook en leg er een kommetje of een kleinere pan in. Doe daarna de gesneden bijenwas in het kommetje/pannetje. 


- Wanneer de bijenwas gesmolten is, voeg je de amandelolie, de castorolie, vitamine E en de peperpunt olie toe. Vervolgens alles goed mengen!


- Wanneer je ziet dat alles goed gemengd is, giet je de bijenwas/olie in de bakvormpjes. Doe dit snel, want de lotion bars bevat bijenwas en dit word snel hard. Ik heb voordat ik ze in de bakvormpjes heb gegoten, nog kaneel bij toegevoegd. Zo zien de lotion bars er leuk en apart uit door de kaneel speckles! Je kan ook in de bakvormpjes groene thee of koffie bonen erin gooien, zodat de lotion bars, wanneer ze hard zijn, er leuk en schattig uitzien!


- Laat ze een half uurtje afkoelen en klaar zijn je lotion bars! Ik ben erg blij met het resultaat:)


Wanneer je ze vast hebt, smelten ze in je handen. Echt SUPER heerlijk! De lotion bars werken fijn als je schrale ellebogen hebt of knieën. Je kunt ze zelfs gebruiken voor je lippen. Ik heb voor de ingrediënten ongeveer 15 euro uitgegeven. Hiervan heb ik 6 lotion bars gemaakt. Bij de Lush koop je een lotion bar vanaf 8 euro, wat best veel is. En het is ook nog leuker om ze zelf te maken!:) Ik ben heel blij met mijn homemade lotion bars!:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten