woensdag 7 mei 2014

DIY: Cropped top van een oversized shirt!


Ik had in de kast een leuke maar een te grote shirt liggen van Marc Jacobs. Ik vond het jammer dat ik hem niet aan kon doen, dus heb ik hem gerestyled naar een cropped top! Ik had vandaag echt zin om mijn truitje om te toveren naar een super leuke top. Cropped tops zijn nu ook helemaal hip. Heb jij thuis ook een shirt liggen wat je super vind, maar helaas niks kan doen omdat het te groot is, dan is dit je oplossing! Je kan ook stiekem de shirt van je boyfriend stelen hihi:)

Hoe maak je van een oversized shirt een cropped top:


Zet je shirt op de kop en leg hem neer op je bed. Knip de achterkant van de shirt kort. Ik heb de shirt 8 cm korter geknipt, en laat de voorkant  van de shirt zoals het is.


Knip van de voorkant twee driehoeken uit, beneden aan de linkerkant van de shirt en aan de rechterkant. Zo creƫer je een driehoek. Knip de shirt door midden zodat je 2 losse stoflapjes hebt! Deze 2 stoflapjes gebruik je om een knoopje te maken aan de voorkant van je cropped top. Dit ziet er schattig uit!:)


Knip daarna de mouwen uit! Dit hoeft natuurlijk niet, maar ik heb gekozen om de mouwen eraf te knippen:)


En klaar is je cropped top!! Ik kan hem nu eindelijk dragen. En wat is hij toch mooi geworden, ik ben erg blij met het resultaat!:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten