zondag 4 mei 2014

Gezond eten: Stevige lunch!


Vandaag heb ik me een stevige lunch gemaakt! Normaal maak ik mezelf een tosti of gewoon een boterhammetje, maar vandaag had ik zin in wat lekker stevigs! Ik heb me aardappeltjes gemaakt met paprika, sperzieboontjes en worteltjes:) Ja..dat klinkt erg gezond. Het is super lekker en ook erg makkelijk en snel!


Wat heb je nodig:
- Gekruide aardappeltjes (400 gr)
- 1 wortel
- 1 paprika
- Sperzieboontjes



Hoe maak je dit:

- De gekruide aardappeltjes heb ik voorverpakt gekocht bij de Albert Heijn. Deze heb ik in de oven gedaan! Daarna ben ik begonnen met het wassen en het snijden van de paprika. De paprika heb ik in langwerpige vormpjes gesneden. Daarna heb ik de wortel geschild en in cirkels gesneden. Vervolgens heb ik de sperzieboontjes gewassen en het kopje eraf gesneden (aan beide kanten). Daarna heb ik alle groenten in de pan gedaan en een scheutje olie toegevoegd. Ik heb er peper en zout bij toegevoegd voor een beetje smaak en een beetje sambal voor wat pittigheid! En voor wat zoetigheid heb ik een scheutje Ketjap Manis toegevoegd! Ik heb de groenten ongeveer 20 minuten laten koken, tot ze gaar werden. De aardappeltjes liet ik ook 20 minuten in de oven garen! En klaar is je lunch!:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten