woensdag 28 mei 2014

Homemade paprika ovenfrietjes!

Ik ben dol op aardappelen! Ik hou van patat, ik hou van aardappelschotel, ik hou van aardappelkroketjes, eigenlijk alles wat van aardappel gemaakt is!

Vandaag heb ik paprika ovenfrietjes gemaakt! Ze zijn heerlijk, makkelijk en snel te maken.


Wat heb je nodig:
- 3 aardappels
- 1 el olijfolie
- Paprikapoeder
- Peper en zout

Oven: 200 graden

Schil de aardappelen en snij ze daarna in frietjesvorm. Doe de frietjes in een kom en voeg een eetlepel olijfolie toe. Meng de aardappelen samen met de olijfolie, zodat elke aardappel onder de olijfolie zit. Voeg daarna een theelepel paprikapoeder, een theelepel peper en een snufje zout toe. Vervolgens alles goed mengen zodat de aardappelen bedekt zijn met kruiden!


Leg de frietjes op een ovenplaat, dat bedekt is met bakpapier. Laat het 35 minuten garen, en klaar zijn je ovenfrietjes. Heerlijk als lunch!:)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten