woensdag 4 juni 2014

Baking Soda gezichtsmasker

Ik heb deze week een pakje baking soda gekocht, omdat ik er veel goeds over las. Ik heb hem gekocht bij een toko voor maar € 2,75. Voor degene die denken dat je baking soda alleen kunt gebruiken als rijsmiddel wanneer je koekjes wilt bakken hebben het FOUT!:)

Baking soda is namelijk een zuiveringszout dat je voor veel dingen kunt gebruiken. Het is echt een standaard keukenproduct die je wel MOET hebben! Baking soda doodt bacteriën, maakt witter en ontgeurt. Het kan gebruikt worden als reinigingsmiddel, luchtverfrisser en als geurvanger.


Ik heb de baking soda als scrub gebruikt, maar dat vond ik persoonlijk niet fijn, want het begon te prikken! Dus dat raad ik jullie niet aan. Wel gebruik ik de baking soda als gezichtsmasker, wat wel erg fijn is!

Wat heb je nodig om de Baking Soda masker te maken:
- 3 el baking soda
- 1 el water

De baking soda masker is geschikt voor de mensen die last hebben van Acne of mensen die een wat vettere huid hebben. Baking soda heeft een reinigend effect op je gezicht. Het reinigt grondig je poriën! Het masker is super makkelijk te maken. Je mengt de bovenstaande ingrediënten tot een papje en die breng je aan op je gezicht en laat het 5 tot 10 minuten inwerken, tot het hard is. Vervolgens je gezicht afspoelen met lauwwarm water!


Nadat je het masker wegspoelt merk je dat de onzuiverheden afgenomen zijn. Je huid voelt gladder en schoon aan!


2 opmerkingen:

  1. Oh wat een goed idee. Fijn om maskers te kunnen maken van producten die je gewoon thuis hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje:) en zo kan je met vele thuisproducten maskers maken zoals, honing, yoghurt, kruidenpoeders als kurkuma en etc!

      Verwijderen