dinsdag 6 mei 2014

DIY: Frisse pepermunt lippenbalsem


Vandaag laat ik jullie zien hoe je je eigen frisse lippenbalsem kunt maken!


Wat heb je nodig:

- 2 tl vaseline
- 5 druppels pepermunt olie
- 1 druppel amandel olie
-  1 druppel olijf olie
- 1 druppel Castor olie
- Een leeg klein potje

Lippenbalsems kun je van alles in toevoegen. Ik heb gekozen voor pepermunt olie voor een frisse geur en een tinteling op mijn lippen. Je kan natuurlijk ook een smaakje toevoegen, als vanille extract. Je kan je lippenbalsem ook een kleurtje toevoegen, om bijvoorbeeld een oogschaduw toe te voegen of een kleurstof. Je kunt dus alle kanten op en je eigen unieke lippenbalsem maken!



Hoe maak je je eigen lippenbalsem:

Je begint eerst met het koken van water. Daarna zorg je ervoor dat je een grote schaal hebt en een kleine schaaltje. De kleine schaal moet in het grote schaal passen, want in de kleine schaal komt de vaseline, de oliën en evt. de kleurstof. In de grote schaal komt kokend water in, zodat de vaseline en de oliën in het kleine schaaltje samen smelten. Dit zie je beneden op de foto!


Ik heb de oliën (amandel olie, olijf olie en castor olie) samen gemengd in een potje! Ik gebruik die 3 oliën namelijk ook voor mijn haar:)

Vul de grote schaal met kokend water. Voeg de vaseline toe in het kleine schaaltje. Als de vaseline gesmolten is, voeg je de oliën toe. Vervolgens alles goed mengen!! Er bestaat van de vaseline en de olien, een waterachtige substantie! Deze voeg je vervolgens in het kleine potje toe. Doe dit potje daarna in de koelkast en laat het 15 minuten afkoelen.



En klaar is je lipbalsem! Heeeerlijk... de pepermunt olie geur overheerst en het ruikt lekker fris!:) En wanneer je het op je lippen smeert, tintelt het ook nog! Het doet me denken aan de Burt's Bees Beeswax lippenbalsem. Deze heeft ook een pepermunt smaakje:)


Nou, zo veel werk was het niet! Je eigen lippenbalsem is klaar binnen een half uurtje. Makkelijk en ook nog super goedkoop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten