zaterdag 17 mei 2014

DIY: Koffie en suiker bodyscrub!

Ik ben niet echt een koffie lover. Ik drink af en toe koffie, wanneer ik er zin in heb, en het liefst koffie met erg veel melk of een smaakje tussendoor als hazelnoot of vanille. Wel vind ik de aroma van koffie heerlijk ruiken!


Omdat koffie wel goed is voor je huid vind ik het natuurlijk wel fijn om een koffie scrubje te gebruiken:) In koffie zit namelijk cafeïne. Het zou afslankende eigenschappen hebben en cellulitis bestrijden. Ook zou het liftend en ontstoppend werken! Het zou zelfs een rol kunnen spelen in het bestrijden van huidkanker, maar dat is nog niet klinisch bewezen. Dus in feite heeft koffie goede eigenschappen voor je huid! Het is natuurlijk wel niet gezond om (te veel)  koffie te drinken, want te veel cafeïne kan zorgen voor slaapproblemen en zelfs voor chronische vermoeidheid! Dus drink koffie in mate!

Wat heb je nodig voor deze scrub:
- 4 lepels koffie
- 4 lepels suiker
- 1 lepel kaneel
- 3 lepels olijfolie
- 1 lepel citroensap

Je begint eerst met het mengen van de droge ingrediënten. Dit is dus de koffie, de suiker en kaneel!


Daarna voeg je 3 lepels olijfolie en 1 lepel citroensap toe en daarna roer je de ingrediënten samen. De substantie moet er niet te droog uitzien, maar ook niet te waterig.


En voila je bodyscrub is klaar voor gebruik!



Je kan deze scrub ook voor je gezicht gebruiken, maar ook als masker. Breng de scrub aan op je gezicht, laat het 15 minuten inwerken, scrub je gezicht, en spoel het daarna af met lauw water! Als je deze scrub voor je gezicht wilt gebruiken dan raad ik je aan om het 2 keer per week te gebruiken (voor de vettige huid). Heb je een gevoelige huid, dan raad ik je aan om het 1 keer per week te gebruiken! Voor je lichaam kan je deze scrub zo vaak gebruiken als je maar wilt!:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten