vrijdag 27 juni 2014

DIY: Groene Thee en Limoen gezichtsscrub


Vandaag heb ik voor jullie een DIY groene thee en limoen gezichtsscrub gemaakt.

Groene thee heeft een hoog gehalte aan antioxidanten. Groene thee herstelt littekens, voorkomt rimpels, vlekken, acne en andere onzuiverheden!

Limoen heldert de teint van je huid en het bevat een hoge vitamine-C gehalte.


Ingrediënten scrub:

- 1 grote lepels suiker
- 2 zakjes groene thee
- 1 lepel matcha poeder
- 1 lepel limoen
- 1 lepel jojoba olie
- 1 lepel olijfolie
- een kommetje (om de ingrediënten te mengen)
- een lepel
- een leeg potje

Je begint met het mengen van de droge ingrediënten. Dit is dan de suiker, de inhoud van de theezakjes en de match poeder. Je kan natuurlijk ook fijne zeezout gebruiken in plaats van de suiker. Het is net waar jou voorkeur naar uit gaat.


Daarna voeg je de olien en de limoensap toe. Meng alle ingredienten samen! Ik hou ervan dat mijn scrub niet te nat en niet te droog is. Het mag niet brokkelen als ik het in mijn handen heb. Hou jij van een scrub wat wel lekker droog is, dan raad ik je aan wat meer suiker of zout toe te voegen aan je scrub.


Dit vind ik de juiste substantie voor een gezichtsscrub! Schep daarna je scrub in een potje en je scrub is klaar voor gebruik! Bestemd voor het gezicht maar ook zeker voor je lichaam!:)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten