donderdag 5 juni 2014

DIY: Setting spray appel cider azijn + lavendel/vanille


Deze week heb ik een diy setting spray gemaakt! Een setting spray gebruik je als finish nadat je je make-up heb aangebracht. Ook is deze diy setting spray perfect voor het verwijderen van make-up. Het is dus eigenlijk een toner en setting spray in een, maar omdat ik bijna geen oog make-up draag, gebruik ik hem als setting spray!

Wat ik voor de setting spray heb gebruikt:
- 1/3 appel cider azijn
- 2/3 toverhazelaar water
- 10 druppels lavendel etherische olie
- 10 druppels vanille etherische olie
- een lege spray flesje

(de ingrediënten zijn online gekocht bij The ladybug shop)


Zoals je ziet gebruik ik appel cider azijn en toverhazelaar water voor mijn diy setting spray.

Appel cider azijn:
Appel cider azijn komt van gefermenteerde appels. Appel cider azijn heeft veel voordelen wanneer je het  inwendig gebruikt maar ook wanneer je het uitwendig gebruikt. Zo verlaagt appel cider azijn de bloedsuikerspiegel, het chloresterol, een hoge bloeddruk, overgewicht en het ontgift je lichaam. Meng 2 lepels appel cider azijn met een halve liter water en drink dit de gedurende dag voor een reiniging van je lichaam, darmen en nieren.

Appel cider azijn heeft ook voordelen voor je huid. Zo herstelt het de PH-waarde van je huid. Ook vermindert het acne en eczeem. Zo heeft appel cider talloze voordelen zelfs voor je haar! Appel cider azijn is te koop in supermarkten maar je kan het ook online kopen bij The ladybug shop.

Toverhazelaar water:
Toverhazelaar oftewel "witch hazel" is een struik wat groeit in Noord-Amerika. Van de bladeren word er toverhazelaar water gemaakt. Toverhazelaar water zorgt ervoor dat onze huid samentrekt, dus de poriën worden verminderd! Ook heeft het een goede werking tegen acne en onzuiverheden omdat toverhazelaar water ontstekingsremmend werkt.

Hoe heb ik de setting spray gemaakt:

Vul het flesje 2/3 vol met toverhazelaar water.


Voeg daarna 1/3 appel cider azijn toe.


Het ruikt echt heerlijk!! Voeg tot slot 10 druppels lavendel etherische olie toe en 10 druppels vanille etherische olie toe.


Als jij een ander geurtje wilt toevoegen aan je setting spray, dan kan dat natuurlijk, het hoeft niet perse lavendel en vanille te zijn. Wanneer je de etherische olie hebt toegevoegd, draai je het flesje dicht en schud je ermee, zodat de oliën en de water met elkaar mengen. Dit doe je natuurlijk altijd wanneer je de setting spray wilt gebruiken!


en voila.. je setting spray is klaar voor gebruik! :) De combinatie lavendel en vanille is heerlijk. Ik ben er super blij mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten