vrijdag 6 juni 2014

DIY deep conditioner masker voor beschadigd haar

Ik heb altijd wel last van droge punten, of split. Dit vind ik echt vreselijk. Dit omdat mijn haren niet stijl zijn, maar golvend. Wat ik erg belangrijk vind, is wanneer je split of erg droog haar hebt, je haren goed moet verzorgen met een leave-in (bijv gemixte oliën) en een conditioner.

Omdat ik zelf nog nooit een conditioner gemaakt heb, leek het me leuk om zelf eentje in elkaar te frutselen!


Wat heb ik gebruikt voor mijn diy deep conditioner masker:
- 3 el kokosolie
- 2 el shea butter
- 5 el olijfolie
- 2 el jojoba olie
- 2 el avocado olie
- 6 vitamine-e capsules
- 10 druppels pepermunt etherische olie


Je begint met het smelten van de shea butter en kokosolie. Daarna voeg je de vloeibare oliën toe en dat zijn de olijfolie, jojoba olie en de avocado olie. Daarna voeg je 1 el vitamine-e olie toe. Wanneer je geen vitamine-e olie hebt, bij de Kruidvat verkopen ze vitamine-e capsules. Gebruik 6 capsules, knip ze open, knijp de olie eruit en voeg het samen toe aan het mengsel! Voeg tot slot de etherische olie toe. Ik heb voor pepermunt gekozen, dat vind ik lekker fris. Het hoeft natuurlijk geen pepermunt te zijn, je kan elke etherische olie toevoegen, wat jij lekker vind!


Laat de olie afkoelen in de koelkast voor een uur of ander half uur. Wanneer de substantie een beetje pudding achtig is, weet je dat het goed afgekoeld is.


Maak de conditioner masker dikker, door het op te kloppen met een garde!


Schep de masker in een leeg potje en klaar is je homemade deep conditioner masker!:)
Gebruik dit masker 1x per week. Breng dit masker aan op droog haar. Laat het 1 uur inwerken, en spoel het daarna uit. En hallooo... glad, shiny en kambaar haar!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten