donderdag 19 juni 2014

DIY Cacao Masker ♥

Maskertjes zijn altijd heerlijk, en leuk om aan te brengen, dus heb ik deze week een cacao masker gemaakt!
Cacao is namelijk goed voor je huid, want het geneest sneller je wondjes en ontstekingen, en het helpt tegen huidveroudering. Verder heeft cacao een verzachtende en hydraterende werking op je huid!


Ingrediënten:
- 1 grote el cacao
- 4 tl appel cider azijn
- 4 tl toverhazelaar water
- 2 capsules vitamine-e
- 4 tl mineraalwater


Cacao: bestrijdt huidveroudering
Appel cider azijn: reinigt de huid
Toverhazelaar water: heeft een ontstekingsremmende werking op de huid
Vitamine-e olie: verwijdert littekens en donkere vlekken op de huid

Hoe maak je het masker:

Je zorgt er eerst voor dat je pure cacao poeder voor je hebt. Ik heb mijn biologische cacao poeder gekocht bij de DM in Duitsland. Daarna voeg je de rest van de ingrediënten toe, en meng je het goed samen tot een pasta. Ziet er lekker uit hè?:)


Breng het masker met je handen of foundation kwast aan op je gezicht. Laat het daarna ongeveer 20 minuten inwerken! Het kan zijn dat het een beetje prikt in het begin, niet schrikken, dit is de appel cider azijn die zijn werk aan het doen is!


Wanneer je merkt dat het masker hard is geworden, en je je gezicht bijna niet meer kan bewegen, spoel je het daarna weg met lauwwarm water.


En hallo, zacht huidje! Het resultaat is heerlijk, en ik ben echt zo verbaasd hoe zacht mijn huid is. Top resultaat!! Ik ga me zeker weten vaker verwennen met deze wonder masker!:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten