maandag 23 juni 2014

DIY: Matcha Groene Thee masker

Nou vandaag heb ik weer voor jullie een DIY Matcha Groene Thee masker gemaakt.


Matcha is een groene thee wat uit Japan vandaan komt. Matcha is gemaakt van theebladeren. Deze theebladeren worden gestoomd, gedroogd en verpulverd tot er een groene poeder ontstaat. Matcha smaakt bitter. maar het zit wel vol met aminozuren, vitaminen en mineralen. Ook bevat de poeder cafeïne! Matcha reinigt je lichaam, vermindert tekenen van veroudering, en het geeft een oppepper aan je stofwisseling

Je kan Matcha poeder op verschillende manieren gebruiken. Ik gebruik hem graag door mijn yoghurt, of ik schep een lepeltje Matcha in mijn glas water. Ze zeggen dat 1 kopje Matcha thee gelijk is aan 10 kopjes groene thee!! Dus dames.. drinken maar!!:)

Zo heeft het magische poeder inwendig voordelen maar ook uitwendig. Zo vermindert Matcha bacteriële infecties, versterkt het de huid, vermindert het acne en andere huidaandoeningen en zelfs huidkanker!


Ingrediënten voor de Matcha Groene Thee masker:

- 1 grote lepel Matcha
- 1 halve el yoghurt
- 1 halve el avocado olie

Ik heb mijn Matcha groene thee gekocht bij een Toko, maar je kan hem ook online bestellen. De Matcha poeder die ik gekocht heb, bevat suiker. Zo kan je je huid nog even scrubben na het intrekken van de masker.

De masker is heel makkelijk te maken. Je mengt de ingrediënten samen tot een papje en daarna breng je het met een foundation kwast of je vingers aan op je gezicht. De masker ruikt heerlijk, de geur van groene thee..YUM!


Laat het ongeveer 20 minuten inwerken en spoel het daarna af met lauwwarm water. Het resultaat is een zacht en schoon huidje! Vergeet niet je huid daarna te moisterizen. De Matcha Groene Thee masker is echt een aanrader dames!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten