vrijdag 6 juni 2014

DIY Calendula face & body scrub


Vandaag heb ik een gezichts- en lichaamsscrub gemaakt met calendula bladeren. Calendula oftwel een Goudsbloem is een bloem wat uitspronkelijk van Azie en Oost-Europa vandaan komt. De bloem is geel van kleur en ruikt heerlijk! Calendula is waarschijnlijk verkrijgbaar bij toko's en online. Ik heb hem van de
The ladybug shop!:)


Calendula kan je inwendig maar ook uitwendig gebruiken. Zo kan je de bloem eten, en toevoegen aan een salade bijvoorbeeld. De eetbare bloem bestaat uit boordevol vitamines en mineralen. De Calendula kan je ook verwerken in een créme, of scrub. Zo werkt de calendula ontsmettend en bestrijdt het bacteriën. Ook heeft het een ontstekingsremmende werking! De calendula word ingezet tegen wonden als eczeem, kloven, snijwonden, brandwonden en etc. Zo heeft dit mooie bloemetje vele goede eigenschappen wat inwendig en uitwendig pluspunten heeft.


Omdat je de calendula kan verwerken in een crème of scrub, heb ik besloten om een heerlijke frisse Calendula scrub te maken!

Wat heb ik hiervoor gebruikt:
- Een zakje Calendula (of 1 el)
- 2 el jojoba olie
- 2 el avocado olie
- 1 el citroensap
- 3 el fijne suiker
- 1 el donkere suiker
- een leeg potje


Ik ben begonnen met het knippen van de Calendula bloem in kleine, fijne stukjes.


Daarna heb ik de suikers toegevoegd! Alles goed even met elkaar mengen. Ik ben dus begonnen met het toevoegen van alle droge ingrediënten.


Vervolgens heb ik de oliën en de citroensap toegevoegd. Meng alle ingrediënten samen!


Wanneer je denkt dat je scrub te veel olie bevat, voeg je gewoon weer een lepeltje suiker toe tot de substantie perfect is om te gebruiken. Daarna vul je je lege potje met de zelfgemaakte Calendula scrub.
Makkelijk niet? En klaar is je heerlijk ruikende scrubje!:)


Gebruik dit scrubje 2x per week, voor een zachte en glowy huid. En dat zul je zeker krijgen na het gebruiken van deze heerlijke scrub met de juiste oliën. Niet alleen een zachte en glowy huid, maar ook zeker een goed gehydrateerde huid!

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn! Ziet er goed uit, precies de juiste structuur. Snel ook maar weer eens een eigen bodyscrub maken...

    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje..ja, structuur is perfect.. niet te olie achtig en ook niet te kruimelig:) altijd lekker zo een scrub! x

      Verwijderen