zondag 8 juni 2014

Homemade Lavendel Bodyscrub

Omdat ik erg dol ben op scrubjes (en daar zijn jullie vast al achtergekomen), en vooral lekker zelf experimenten met het maken van ze, heb ik vandaag weer een scrubje gemaakt! Ik gebruik bijna elke dag een scrub. Is het niet voor mijn lichaam dan is wel voor mijn gezicht, handen of voeten! Waarom? Het eindresultaat is altijd verrassend en zacht.

Vandaag heb ik voor mijn diy bodyscrub lavendelblaadjes toegevoegd! 


Wat heb je nodig voor de scrub:
- 3 el lichte basterdsuiker
- 6 takjes lavendel
- 3 el olijfolie
- 1 el citroen
- 10 druppels etherische lavendelolie
- een leeg potje


De voordelen van lavendel voor je huid:
Vele weten vast dat lavendel kalmerend werkt, als je bijvoorbeeld erg angstig of gestrest ben. Ook heeft het goede eigenschappen voor je huid. Zo bestrijdt lavendelolie acne en kalmeert het je gevoelige huid. Ook bestrijdt lavendelolie eczeem, jeugdpuistjes en brandwonden! De olie kan je ook gebruiken bij massages tegen spierpijn en cellulitis. 

Het maken van de lavendel bodyscrub is super makkelijk! De ingrediƫnten zul je vast al in huis hebben. Je mengt alle bovenstaande ingrediƫnten samen, en klaar is je heerlijk ruikende lavendel bodyscrub! Ik heb olijfolie gebruikt in mijn scrub, maar je kant natuurlijk ook een andere olie toevoegen als amandelolie of avocado olie.

De geur van lavendel overheerst echt! Super heerlijk!! Wat vind jij van lavendel dat verwerkt is in een cosmetica product?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten