donderdag 17 juli 2014

De wonderen van "GHASSOUL KLEI"

Deze week heb ik een bestelling gedaan bij www.islambazar.nl. Dit is een Islamitische webshop, die islamitische kleding, boeken en verzorgingsproducten verkoopt. Op hun site zag ik veel leuke producten als de bekende Magic Lipstick en gezichtscremes. Toen kwam ik de Ghassoul klei tegen op hun website. Ik heb 300 gram Ghassoul klei gekocht voor € 3,56, wat best goedkoop is. Ghassoul klei kwam me bekend voor, want mijn moeder vertelde vroeger dat de vrouwen in Marokko in Hammam's zo hun haren wassen en gelijk hun gezicht ermee insmeerden. Maar hoezo? en wat voor een effect heeft het?


Ghassoul klei komt van Marokko vandaan, het is een vulkanisch klei met een beetje as. Het word gebruikt als een alternatief voor shampoo of als haarverzorgingsmiddel en het wordt ook gebruikt als lichaamsverzorging (haarshampoo, haarmasker, gezichtsmasker, zeep)

Je hebt ook de witte versie van Ghassoul klei (Kaolin), die heb ik ook deze week binnen gekregen en daar volgt binnenkort nog een artikel over!

Ghasssoul klei bevat geen zeep, geur, kleur of conserveringsmiddelen. De klei bevat een hoog gehalte van magnesium, ijzer, calcium en pro-vitamine. Ghassoul klei  heeft een kalmerende en diep reinigende werking. Zo verwijdert het overtollige huidvet en vuildeeltjes op hoofdhuid en lichaam. Je verwijdert de vuildeeltjes en vet door je lichaam of haar na het aanbrengen van de Ghassoul klei te wassen met water.


Voordelen voor het haar:
- het haar wordt voller
- het haar wordt steviger
- het haar glanst meer en bevat minder klitten.

Voordelen voor de huid:
- het verwijdert onzuiverheden
- het versterkt het huidelastiek
- verwijderd dode huidcellen

Ingrediënten voor de Ghassoul gezichtsmasker:

Voor de Ghassoul masker heb ik alleen water gebruikt. Je kan ook een beetje olie erbij toevoegen! Ik heb van de Ghassoul klei een gezichtsmasker gemaakt dus ik heb een eetlepel Ghassoul klei gebruikt.


Je mengt alle ingrediënten samen tot een smeuïg dikke pasta.


Breng de Rhassoul klei aan op je gezicht, en laat het voor ongeveer een half uur inwerken. Je ruikt echt de geur van aarde, best lekker. Wanneer het masker hard is geworden en een beetje trekt, is het tijd om je gezicht te wassen! Was je gezicht met lauwwarm water en hallo SUPER DUPA schoon gezicht!! Het resultaat is super, mijn huid is echt super schoon. Ook voelt mijn gezicht zacht en ziet mijn gezicht er egaler uit. Wat een top klei! Ik ben er erg tevreden over!:)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten