donderdag 9 oktober 2014

DIY: Charcoal masker!


Ik heb deze week een maskertje gemaakt! Zoals jullie zien heb ik echt een masker week gehad, en van alles geprobeerd! Deze week heb ik een Charcoal masker gemaakt. Charcoal is het Engelse woord voor houtskool. 

Je zult vast opkijken? Waar is houtskool nou goed voor? Houtskool heeft namelijk een absorberende werking op je huid. Zo verwijdert het onzuiverheden en overtollige oliën! Ik heb de Norit diarree poedercapsules gekocht, want deze bevatten actieve houtskool. Ze zijn ook verkrijgbaar in tabletten, maar dan moet je ze eerst nog fijn malen tot een poeder.

Ingrediënten ( 2 x gebruik ):

- 6 poeder capsules
- 1 tl honing
- 1 tl rozenwater
- 1 zakje groene thee


Bereiden:

- Je voegt in een kommetje de houtskool toe. Gebruik je capsules? Doe dit dat voorzichtig, anders zit je zelf onder de houtskool en dat wil je niet. :)
- Voeg daarna de rozenwater en honing toe.
- Meng de 3 ingrediënten goed samen en voeg tot slot de groene thee toe. Vervolgens alle ingrediënten goed mengen!



De substantie van je masker is lekker dik! Je kan het aanbrengen met je vingers, lepel, kwastje, wat jij het liefst wilt!


Laat het masker 10 tot 20 minuten inwerken en was het daarna af met lauwwarm water. Wees niet bang dat je zwarte vlekken op je gezicht krijgt! Dat zal echt niet gebeuren. Na het wassen voelt je gezicht SUPER zacht en schoon aan. Ik ben weer helemaal happy :)

1 opmerking:

  1. Hi!
    I nominated you for the Liebster Award. You can check the rules on my Blog: http://isasfash.blogspot.nl/2014/10/lifestyle-liebster-award.html?m=1

    Xo

    BeantwoordenVerwijderen